Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa do stworzenia?

Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej namówić do usługi lub produktu aniżeli przekonując ewentualnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

zdjęcia z dronów Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale też pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, właśnie dlatego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Obecnie reklamą interaktywną równie odpowiednio wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja inaczej możliwość decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca w stanie w pojedynkę zaprojektować swój własny smak deseru, integrując poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni najlepszą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była efektywna musi nie tylko wiązać mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, który dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, lecz cały szereg narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on stosowny technicznie oraz banalny.